luni, 26 iulie 2010

ţiganiada (partea întâi)

Argentino, adă fă ciocanu' încoa' că tre' să bat neşte cuie acilea la fereastra asta, că să uită lumea la noi în dormitoru' nostru când facem noi doi dragoste. Nu vezi că ne-o luat vântu' obloanele şi mai un pic şi cade şi coperişu' pă noi? Uite, la camera puradeilor am pus io ceva în geam, că le intra frigu', sărăcuţii dă ei. Da' ce dracu' tre' să ştii tu dă unde am luat io scândura asta? Ia, am furat-o dă la unu' dân curte, că ăla şi aşa n-o folosea la nimica. O să mai iau şi altele, are dăstule, că mai am şi la sufragerie dă astupat gaura, că iaca, stă să plouă şi ne intră apa în casă dăsară când vine Americanu' cu nevastă-sa Ilodia, la partida dă barbut. Du-te repede să şparleşti ceva dân grădina lu' vecinu' dân spatele căşii, să faci fro oală acolo dă verdeţuri. Şi vezi că sub pat sunt ghiulurile ălea false dă acu' o săptămână, dă la nunta lu' Izaura. Trimete-l pă Parpanghel cu ele p-acilea pă stradă să şmecherască frun rumân d'ăsta prost, să luăm ceva bani pă ele, că n-avem să punem la barbut, că ştii că ăştia a lu' Americanu' sunt înstăriţi, că toată vara au fost la "muncă" în Italia, şi nu vreau să ne facem dă batjocură. Hai, fă, vii odată, fi-ţ'ar mă-ta dracu', că mă prinde noaptea aci! Mişcă-ţi fustele încoa', şi lasă, că dacă vrei să-ţi pui poalele în cap, mai ai răbdare până când ne culcăm, ş-o să vezi atuncilea cum o să stăm noi la căldurică, fără să ne mai pese de nimic. Că uite, îţi fac casă nouă, cum nici la mă-ta n-ai avut tu când erai fată mare. Hai să termin cu geamurile ăstea şi să mă duc să mă fercheşuiesc cu hainele ălea de la Dolge Cabana, dă le-am "luat" anu' trecut dân Franţia, că uite, văd io aşa în zare cum să apropie Merţanu lu' sor'ta, Ilodia. Sau mai bine dă-le dracu' dă geamuri, că dacă am stat cu ele aşa toată iarna, mai putem să stăm şi vara asta. Dă drumu' la manele, să-l primim cum să cuvine pă American!

Un comentariu:

Erick spunea...

Si aici ca si de asta data, am sa incerc sa apreciez valoarea literara, arta narativa a ta, care este foarte placuta si care e ca un parau - destul de puternic, care te ia intre apele sale si nu te lasa pana nu citesti tot. Adica, este foarte placut cand se intampla asta, autorul are un cuvant de spus!
Cat despre subiect, am lucrat cu tiganii 3 ani de zile, ii cunosc asa cum si ei ma cunosc pe mine, si ce pot spune este, ca in ciuda acestui trai, sunt OAMENI!

Powered By Blogger

cauta!