marți, 7 decembrie 2010

poemă finală


mi-e înserarea plânsă şi rece, peste tâmplă,
blestemul cărnii tale prin vene mi se-ntâmplă,
aud cum glasul tău îmi murmură-n timpane, 
absurd, tot repetând, aceleaşi vechi jargoane. 

te retrăiesc o clipă şi-mi pare mult prea fadă 
povestea vieţii tale, cu iz de mascaradă, 
şi mult prea trist e rolul pe care-l joci, absent, 
spectacol fără public, lipsit de sentiment. 

te-aş răsfoi cu teamă, ca pe-un jurnal intim, 
aminte să ne-aducem dureri câte-mpărţim, 
ţi-aş mai citi-nc-o dată prefaţa, pe-ndelete, 
să n-am, când te voi pierde, nici lacrimi, nici regrete. 

dar nu-nţeleg nimic, eşti un mister al lumii, 
degeaba-mi fac în minte prezumţii, ca nebunii, 
ai fost şi-ai să rămâi o simplă teoremă, 
cu care-ţi încifrez ultima mea poemă.

Niciun comentariu:

Powered By Blogger

cauta!