miercuri, 24 august 2011

eu sunt o delicată

eu sunt o delicată...
nu vorbesc niciodată neîntrebată
şi de mi se cere să-mi spun părerea, de-ndată
îmi iau o faţă nevinovată
şi ochii mi-i plec în pământ, ruşinată,
şi rostesc, cu vocea mea minunată
cuvintele mamei, din vremea când era fată
de măritat:
"în lumea asta, niciun bărbat
nu-mi va putea cunoaşte cu-adevărat
trupul pe care, de bună voie, de dat,
i-l voi da, în aşternuturile matrimonialului pat.
cu-atât mai mult sufletul meu pur, nepătat.
bărbatul e doar un obiect de-artizanat,
în grabă şi, evident, prost prelucrat,
de mâna femeii mai apoi finisat
viaţa toată."
şi pentru că eu sunt o delicată,
cum spuneam, şi nu mă laud - nu mă simt obligată,
de unii, însă încă de mică, invidiată,
până acum "am şlefuit" o întreagă armată,
o închisoare cu normă de siguranţă ridicată,
patru colegii unde am învăţat pe brânci... licenţiată...
şi o întreprindere, cu contract pe perioadă nedeterminată.
în curând, vreau să-mi facă intrarea, ca deputată,
Palatul Parlamentului, săptămânal, cu vizită regulată. 

Niciun comentariu:

Powered By Blogger

cauta!